torsdag 11 augusti 2011

Update på målningen

Ja hörni, jag hade ju hoppats på att vara klar med rummet till slutet på semestern, men icke. Eftersom vi fick mer genomslag än vad vi trodde, så blev det till att måla om med två nya lager till. Idag har vi lagt den första, nämligen det förseglande lagret linoljefärg utspätt med balsamterpentin. Och om allt går enligt plan, så blandar vi en sats ny limfärg imorgon och slabbar på den på lördag. Och med ännu lite mer tur så hinner vi skrapa dörrkarm och lister på lördag så vi får på ett lager ljusgrått på dem med i helgen. SEN ska det väl ändå vara klart för att ta bort golvpappen? Ja jag hoppas på det i alla fall. Nu är jag trött på att inte få avslut på rummet, jag vill ju spendera höstkvällar läsandes i mormors gungstol, med hunden i knät och i brasans sken. Kan det inte bli klart nån gång då?! *suck*


2 kommentarer:

  1. Efter att ha kollat igenom inläggen kan jag bara säga en sak - det kommer att bli kanonfint!!!

    SvaraRadera
  2. Hej P-A! Ibland när det känns som att jobbet går sakta så tappar man perspektiv och blir lite frustrerad, och då sitter lite pepp fint. Så TACK för det! :)

    SvaraRadera