söndag 15 juli 2012

Soffan är klar!

Det gick rekordfort. Skrapa färg, sandpappra, fyra lager färg, omgjord till säng - allt på fyra dagar. Dessutom har vi idag strukit ett andra lager grått på listerna och fönsterfoder har vi också hunnit med. Semester är fantastiskt effektivt.

Idag avslutade vi soffprojektet med att skruva på ribbor i fram- och bakkant på soffans långsidor...


... satte dit 90cm ribbotten...


... och avslutade med att kombinera förvaring av dynorna till hammocken med att förgylla soffan med lite färg. Så invirade i ett överkast vi köpt för länge sedan får dynorna utgöra underlag för lata läsardagar i soffan. Kuddarna som storasyster har gjort till oss för länge sen funkade bra till och nu är det bara att luta sig tillbaka.

4 kommentarer:

  1. Hej
    Jag sökte på bygga grillbänk på google och hittade din trevliga blogg och fina grillbänk ni byggt. Men jag blev också helt till mig över de fina betongplattorna ni gjutit! Var hittar man formen till dom? Har letat men hittar bara liknade i USA. Om du vill, snälla, så får du gärna tipsa om var du köpt den.
    Mvh
    Ewa Björk ewabjork@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. Hej Ewa -

    Tack för de snälla orden, vad glad jag blev! :)

    Vad gäller plattorna, så är formarna vad vi kan komma ihåg inköpta på Jula. Troligen för någonhundring styck, inte mer i alla fall. Det är några år sedan nu, så jag vet inte om det kan finnas kvar. Jag hoppas det och önskar lycka till!

    SvaraRadera
  3. Förstår inte helt hur ni fick en soffa till soffa/säng/förvaring, men snyggt blev det. Vad duktiga ni är!

    SvaraRadera