söndag 10 april 2011

Piffning


Julskruden i all ära (jag tyckte faktiskt att vi hade gjort det rätt fint), men det är ju verkligen dags att plocka bort den nu. Nu tycker jag i och för sig då att julgrejorna funkar under hela snösäsongen, men nu när snön är borta även i stugan, så var det verkligen dags att piffa till det i enlighet med årstiden. Och inte bara årstiden, det är ju snart påsk...

Först måste jag tillstå att jag inte gillar påskris. Jag förstår egentligen inte poängen med den. Och så är det också väldigt fult. Jamen det ÄR det ju! Men icke desto mindre tycker jag att det är en god idé att visa utåt att man faktiskt besöker torpet även under lågsäsong och bryr sig om det, särskilt med tanke på att vi så ofta har ovälkommet besök där. Så i hinken på kroken vid entrén blev det påskris (blandat med lite granris, jag tyckte det blev helt okej att blanda). Färgen gul gav verkligen en känsla av vårsol och uppfyllde sitt uppiggande syfte mer än väl!



Och penséer i mitten på april behöver man inte ens förklara. Dem kan man inte få för många av och i terrakottakrukorna hemifrån gjorde sig bättre än väntat på den (fortfarande) tillfälliga trappan.


För visst känner du dig välkommen om du ser denna entré, inte sant? :) Och ovälkommen om du är tjuv (bortsett från den öppna dörren)?

2 kommentarer:

  1. påskris är fiiiiiiiiiiiiiint!!

    SvaraRadera
  2. Sluta nu Mimmlan, det är RIS med färgglada fjädrar på. Det är ju bara inte fint... förutom mina i stugan nu då, förstås. ;)

    SvaraRadera