söndag 10 april 2011

Rosorna...

Mina rosor har jag varit väldigt spänd på hur de har klarat sig. Svaret tror jag är hyfsat. En del svart, men även en del gröna friska grenar som jag tror kommer att ge oss blommor även i år. Det finns så många olika råd om när man ska ta fram sina rosor, och när de ska beskäras. En del säger när björkarna har musöron, en del säger helt enkelt i mitten på april. I år sammanfaller inte dessa tu i torpet i alla fall, så då bestämde jag mig för att gå på den tredje varianten: tvåfasavtäckning. Det innebär i korthet att idag öppnade vi rosorna från väl dolda vintergömman (kupad jord, lager med eklöv som isolering, granris och ett bambutäcke)...


... till att nu få andas lite frisk vårluft för
att sedan avtäckas för allt vad väder och vind
heter om några veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar