söndag 14 oktober 2007

Dolda skatter...

Härom dagen tänkte vi att vi skulle kolla lite på köket, som ligger ganska högt upp på vår projektlista under vinterhalvåret. Jag gick loss med kofot en liten bit vid spisen (egentligen skulle jag kolla lite detaljer kring hur spisen var konstruerad bakom det asfula - ett befogat kraftord i detta sammanhang -kaklet). Och så "råkade" jag bli sugen på att kika bakom de fula väggarna och se vilken vacker syn som mötte mig. =) Vi trodde nämligen inte att timret skulle ligga så långt in i mellanväggen, utan att det ovanför spisen skulle vara bruk eller något annat - men inte väldigt vackra och fräscha timmerstockar!


Den smakfulla inredningen före...




... och efter min kofot varit framme! =) Kan ni ens förestålla er hur vackert det kommer att bli i köket när vi har blåst ut all skräp som finns i köket idag och det är istället en timmervägg målad vit och resten av väggarna i vitmålad panel; blänkande fin vedspis, högblanka ljusgråa plankgolv (de är redan lackade, så det blir svårt att ta fram skurgolv igen), klarrödrandiga trasmattor, linnehanddukar med röda broderier och massor med vackra ting?!

*lycklig av blotta planen*




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar