tisdag 28 juli 2009

Nya amplar - och trädgårdsmöbler!


Vi satte upp ampelkonsoller i stugan för några veckor sedan, men det blev lite sämre med själva amplarna. Men idag var vi på Plantagen och fixade det, det blev petunior i blått i plåtamplar. Urvalet var inte det största, men jag är ganska nöjd med det vi fick med oss hem.


Men det jag blev mest nöjd med från Plantagen var helt oplanerat. Vi passade på att kika på lite trädgårdsmöbler till vår "nya" uteplats på framsidan. Vi har pendlat mellan liten cafégrupp (vi fikar ju dock inte, så frågan är hur mycket en sådan grupp skulle användas...) och mer användbara solstolar, då solen ligger på denna plats mellan 9-15 och det är ytterst sannolikt att vi ligger och solar under den tiden... =) Men på Plantagen snubblade vi över - hör och häpna - solstolar i PLAST. Jag har svurit att aldrig nånsin ta in plastmöbler i min trädgård, men dessa fick ju faktiskt vara undantaget som bekräftar regeln, dessutom var det rea på rea på rea. De är bara SÅ coola och blev ännu bättre på plats om jag får säga så själv!



Lite ansning av underlaget, så blir det perfekt! =P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar