fredag 24 juli 2009

Och till sist... ett provfönster

Vi har länge varit i valet och kvalet huruvida vi ska måla fönstren vita eller gula. Fodret runt fönstren kommer ju att vara vitt, men huruvida vi ska ha vitt även på fönstren eller om de ska få på sig lite färg har vi varit väldigt osäkra på. Fram tills nu. När vi ändå hade öppnat färgburken, så gjorde vi ett provförnster i gult och frågan var avgjord - lite gult i fönstren lyfter torpet en hel del! Möjligen är det inte helt enligt traditionerna, men å andra sidan ligger stugan så pass skuggigt till, så all färg vi kan tillföra (inom smaklighetens gränser) tror jag är till det bättre.

Se själva!




3 kommentarer:

  1. Det blir jättefint. Markerar fönstrena bra.När ni är klara är ni välkomna att fortsätta på Staronborg ;O)

    SvaraRadera
  2. Haha - ja det låter ju iofs kul, men när vi blir färdiga med Vägstorpet så är vi troligen pensionärer... =) Vad är det för projekt ni har på gång nu innan sörsäljningen?

    SvaraRadera
  3. Jag tror visst att det är historiskt riktigt att måla fönstren gula. Mer rätt än vita till och med! Det blir jättefint, nu vet jag hur jag ska måla mina : ) Fast jag överväger faktiskt att inte ha något vitt alls på mitt torp utan ha helt gula fönster och röda knutar. Alternativt grå fönsterfoder...

    SvaraRadera