torsdag 22 juli 2010

Ett hörn



Och i och med att staketet är klart, så har jag nu blivit med hörn. Jag har blivit med ett halvskuggigt, extremt sandjordigt, litet, försynt hörn i bortre delen av trädgården. Vad ska jag göra av den? Jag är ju mycket sugen på bärbuskar där, men sandjorden ger väl inte världsbästa förutsättningar för nån sorts odling alls... Kan behöva bli krukor med sommarblommor? De skulle iofs lysa upp hörnet finfint, men jag ville ju ha vinbär där. Jag får väl kolla med några mer kunniga trädgårdsmänniskor vad som är möjligt att göra där utan att hålla på att jordförbättra år in och år ut...

2 kommentarer:

  1. Lite jordförbättring?
    Eller ett par upphöjda odlingsbänkar?

    Annars kan det bli ett hallonsnår?

    SvaraRadera
  2. Hallon!!! Det lät gott... *mums* Jag känner att jag nog inte ska skapa allt för mycket mer arbete i trädgården med tanke på det relativt korta tidsspannet som vi har att vistas i stugan under året, man vill ju hinna slappna av lite också. Odlingsbänkar har vi några precis till höger om detta hörn, så de får nog räcka. Men hallon... jag ska gå och plugga på om hallon på en gång! =)

    SvaraRadera