lördag 17 juli 2010

Träbänk - men i vilken färg?


Nu är jag byggsugen. Det ska bli fortsatt fint väder och då blir det sannerligen svårt att få undertecknad att jobba inomhus... Och eftersom jag har semester så vill jag göra ett lustprojekt (till skillnad från måste-projekt) och det ska bli en träbänk till trädgården. Den ska vara smal och ganska modern i sin tappning. Bänken i sig är 140*20cm och står på endast två smala (7*7cm) ben, förankrade i marken med jordankare. Från nedre delen av varje ben kommer en diagonal "ribba" av armeringsjärn att gå upp till mitten av bänken - se det som ett upp-och-nervänt V om du så vill... Förstår ni? Bänken ska i vilket fall stå under köksfönstret och jag undrar nu vilken färg den ska vara i? Det är antingen vitt eller lasyrsvart som är alternativen. *hmmmmm* Rännorna ska så småningom vara antracitgrå el svarta, vilket definitivt talar för det. Samtidigt som armeringsjärnens fina yta bäst kommer till sin rätt med vitt tycker jag. *hmmmm* *hmmmm* *hmmmm*

2 kommentarer: