söndag 12 juni 2011

Under eken... finns stora och små, under eken....

... finns en stor sten. Det kommer att bli fint där. Hörnan har dock blivit kidnappad av sambo och jag är helt maktlös vad gäller utformning. Men jag slänger ut ett foto med en idé om vad man skulle kunna göra: först ska såklart de där överblivna stenarna längst fram i bilden bort. Men vad sägs om att plantera daggkåpor hela stora stenen runt inklusive på de små stenarna på högersidan, som ska täckas med jord? Daggisarna är gröna hela sommaren, fin bakgrundsblomma, tacksam vad gäller skugga/sol och klarar torrt också. Växer dessutom vilt runtomkring också. Och sedan bara ställa fina hinkar med blommor på de främre större stenarna.

Eller nåt helt annat? På andra sidan eken har jag ju stegen med kaprifolen, som ska ta plats runt stammen så småningom, så något som passar till det måste det iaf bli. Och så får man försöka låtsas att staketet är rött, så några röda blommor blir det inte. ;)

1 kommentar:

  1. Min tanke när jag ser det här är - STENPLANTERING!
    Trava upp stenarna i en hög och fyll med jord mellan. Plantera sedan stenpartiväxter som vissa nävor (t ex låga vita blodnävor), sedum, gentiana, solvända, mossflox, saxifraga m fl.

    /P-A Rudberg

    SvaraRadera