tisdag 21 juni 2011

Vi flyttar snart in

För att jobba alltså. Nu tycker vi att trädgården snart är så pass klar att det faktiskt är dags att ägna sig åt insidan.

Jag får inte öppna till nock. Än i all fall. Det blir till att mura klart spisen och jämna till ytor så vi kan måla tak och måla väggar vita. Skura skurgolvet, lägga på trasmattor. Jag tänker enbart inredning i rummet nu och allt annat på vägen dit (se ovan) är en smärtsam transportsträcka. Vi köpte två enkla, billiga IKEA-byråer i trären furu som vi ska betsa vita och tapetsera på fronterna. Det är tre lådor på varje. Jag är för tillfället extremt kär i denna tapet från mitt kära fosterland, vi är kära sedan flera timmar tillbaka faktiskt. :)

http://www.tapettitalo.fi/mallit_se/68677.html

50-tal känns så väldigt gjort, så jag sneglar mer på 70-tal just nu. I en väldigt modern tappning, men ändå. Och nej, jag är inte så sugen att göra någon direkt tidstypisk torpinredning ändå, så all lös inredning får bli modernt. Så det så. ;)

1 kommentar:

  1. Hej! Måleriet kommer nog gå bra, du verkar förberedd! Det skulle verkligen vara kul att höra lite mer om själva byggandet.

    Jag jobbar nämligen på ett byggforum och skulle tycka det vore oerhört kul om du ville dokumentera lite av ditt arbete där. Jag kan erbjuda en morot!

    Hör av dig till mig på mejl om du vill veta mer, helgibyggla@gmail.com

    Vänliga hälsningar
    Helgi

    SvaraRadera