fredag 15 juli 2011

Bänken fick sig lite plattor med

Ja, det var inte tänkt så. Den skulle bara stå på gräsmattan lite "naturell" sådär. Men sen ville vi ju ha benen ståendes på sten eller liknande underlag där de kan stå hyfsat torra, jag tänker inte bygga en ny inom snar framtid bara för att denna råkade ruttna. Och så kom vi på att vi har gjutit betongplattor för länge sen, men som då inte passade till det de var tänkta till. Men så bra då, för de passade finfint under grillen! Så istället för att mura öppen spis bidde det en plattsättningsstund. Fogsand råkade vi ha också.

Utöver detta hann det bli lite bättringsjobb på innerväggarna i rummet för att få väggstrukturen på våra lagningar att matcha lerkliningen lite bättre nu när vi ska måla dem vita. Och på förmiddagen när solen sken så vånde jag upp-och-ner på nästintill hela rabatten i jakt efter världens ondaste ogräs, knölklockan. Morotsliknande rötter (i den storleksordningen också!) med massor av löpare överallt, små söta blad på ytan. Djävulens påfund är vad de är. Men nu är ganska många av dem borta. Inte för gott, jag vet, men en stund i alla fall får mina lavendlar vara för sig själva.




 
Pimpade dessutom bordet så Ernst ligger ligger i lä... :)



2 kommentarer:

  1. Anna-Karin16 juli, 2011

    Häftiga plattor!

    SvaraRadera
  2. Snygg grillplats - mycket:) Du nämnde knölklockan... Du kallar den "djävulens påfund" och då måste jag kommentera (har inte gjort det förut även om jag tittat in här ngn gång förut - trevlig läsning:)).Jag kallar knölklockan "mina hatobjekt"!! Jag har ett torp i Attmars kommun V-norrland sedan 10 år och har hela tiden kämpat med dessa hatobjekt... så Du är inte ensam:)

    SvaraRadera