torsdag 21 maj 2009

Dagens stordåd

Janne och Siv kom och hälsade på oss idag, så väldigt trevligt det var! Och man kan ju inte komma till vår stuga utan att man åker på lite jobb i alla fall... Fast i ärligetens namn fick de alternativet att bara sitta och njuta av det fina värdet, men icke sa Nicke. Vi tog oss an ett projekt som jag inte ens visste att jag hade på schemat, nämligen en ny rabatt! Vi har ju väldigt många stenläggningar i trädgården, det finns fina rader med stenar, stora som små, kors och tvärs lite var stans. Som regel har jag inte velat röra dem, men en rad har faktiskt varit lite i vägen när vi nu vant oss vid vår trädgård och börjar se mönster på hur vi använder den. Vad vi gjorde idag var att vi tog upp alla stenarna i en rad och istället använde dem som kantstenar till en rabatt.

Jag har ju egentligen inte haft några planer på att anlägga några rabatter, eftersom jag inte vill att vår stuga ska bli ett ställe som kräver massor av oss, utan ett ställe där vi kan spendera tid utan måsten. Men samtidigt har vi en hel del gamla torpväxter i stugan som vi vill bevara, problemet är bara att de växt helt hejvilt på hela tomten. Så vad vi gjorde idag var att vi anlade en rabatt där jag nu kan samla alla fina traditionella och gamla blomster som finns i stugan, för att skapa bättre ytor för aktivitet och umgänge. Vi placerade rabatten helt enkelt där det redan fanns en hel del växter, mellan pionen och gemsroten ska vi samla även resterande blommor som vi vill bevara. Jag är väldigt nöjd med den lite rundade kanten, som ger ett väldigt välkomnande intryck.

Det blev helt fantastiskt bra - stort tack för hjälpen, Janne och Siv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar