söndag 17 maj 2009

Sått är sått!

Ja, idag sådde jag då det sista vi ska odla i år. Moroten i många olika färger (en mix av orange, gul, vit och lila (!) morot) samt lite rättika. I ärlighetens namn så har jag mig veterligen aldrig smakat på rättika, men eftersom allt som är i närheten av en rädisa och/eller är en rotsak överlag är på min favvolista, så varför inte!

Och döm min förvåning när jag idag lyfte på växtduken och fann att rädisan och potatisen (som varit i jorden en respektive två veckor) hade kommit upp lite grann! Helt fantastiskt att rädisorna var så livskraftiga efter bara en vecka. Och vilken vecka - det har ju inte direkt varit varmt och mysigt under deras första vecka i/på jorden. Men på flera ställen tittade de fram och verkade grymt ivriga att ge mig smarriga röda bollar att snaska på i sommar. Kan knappt vänta till nästa helg, då det blir dessutom en långhelg, sannolikt mestadels i stugan... =)

Ser ni lilla rädisebebisen där?!
(mobilkameran ger inga fantastiska close-ups,
men man ser väl lite grann iaf...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar