fredag 1 maj 2009

Rhubarb

Förra sommaren flyttade jag mitt i säsongen hårdhänt på vår rabarber som växte i "gräsmattan" där vår uteplats så småningom ska bli till. Rabarbern hamnade på en extremt otacksam plats vid stenmuren, under en gran som fäller både det ena och det andra på stackars rabarbern... Dessutom fick den föga med växtutrymme, trångt fick knölarna bo. Men se vad som har hänt sedan förra veckan då det inte fanns ett enda livstecken i ogräshögen som fick bli rabarberns nya hem! Den mår ju prima! Dessutom var jag uppenbarligen inte tillräcligt hårdhänt, då det dessutom kommer upp rabarber i gräsmattan som jag trodde jag avlägsnat den ifrån... Så det blir nog en till hårdhänt flytt i helgen, för rabarber finns det SÅ mycket smarrigt att laga på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar